Oj oj oj.. dags snaaaart

Ojojoj vad här händer grejer.. Jag har varit på scoutläger, avresekurs och fixat en massa hemma och nu är det alldeles snart dags att åka. På fredag bär det av. Och jag har inte börjat packa än.. Men det löser sig säkert bra. Det jag glömmer får jag väl köpa på plats... :D hihi

Scoutlägret var jättekul. Det var så mysigt att hänga med allihopa och bara vara. Vi gjorde inte direkt så många aktiviteter utan mest var. Hängde i "Soptippen" (pyssel/hantverks-tältet) och målade, gjorde knappar, pratade med Anna, Linnea och Jimmy och alla andra som också hängde där eller låg och myste i myshörnan.
Fast en aktivitet som vi faktiskt gjorde var att vi spelade teater en dag. Jag, Angelica och Jens var de enda som var där förutom de tre funkisarna. Men det var kul. Vi gjorde en mkt rolig övning som heter "Bänken". Den går ut på att man ska få en person som sitter på en bänk att gå därifrån (utan att säga det). Vi provade det på ovetande personer (alltså i verkligheten på personer vi inte kände) med blandat resultat. Första gången gick det väldigt bra. Jag och Jens fick två flickor att gå efter kanske en minut. Andra och tredje gången gick det inte så bra. Jag och Elica satte oss i en soffa halvt på de som redan satt där och så började vi larva oss. Men de satt väl alldeles för skönt så efter 15 minuters försökande gick vi. Sista gången försökte vi alla tre. Vi satte oss vid ett bord där två tjejer satt och åt kladdkaka. Men de tyckte väl att vi var rätt trevliga och satt kvar fast vi var rätt så äckliga. Till slut kom Skalman (teaterledaren) och satte sig på bordet, eller rättare sagt över halva bordet. Han började bråka med mig och sa bla att jag hade gonorré och beskyllde mig för att "knulla runt". Det var jättekul. Vi satt där och tjafsade rejält med varandra men tjejerna satt kvar. Sedan gick Skalman argt därifrån och de satt och höll med mig när jag klagade över honom. Dumma flickor som inte gick.. Men det var kul. (Vi träffade dem senare och så berättade jag hur det var, att det var en teaterövning och att jag inte hade gonorré, men jag vet inte om de trodde mig...)

När jag kom hem ifrån lägret var det bara att tvätta och packa om. För på tisd var det avresekurs. Det var jättekul att träffa alla volontärerna. Konstigt nog kom man överens med alla och blev vänner på bara några dar. Vissa känns det som att man känt jättelänge och inte alls bara träffat i några dar. Men man gick ju igenom saker tillsammans. Som Höghöjdsbanan! Det är en hinderbana 9 meter upp i luften. Så man har en klättersele och är säkrad i vajrar och så går man på en lina, en stock och en vajer och så slutar den med linbana. Verkligen min cup of tea. Men det var ascoolt. Skitläskigt! men jag är väldigt glad att jag gick den för nu känns det som att jag klarar vad som helst. hur rädd jag än är...

Kursen slutade på fredagen och jag åkte tåg hem. På perrongen i Katrineholm väntade Anna, Linnéa, Matilda, Gustav och Erik. De tog mina väskor, knöt ögonbindel på mig och så gick vi till bilen och åkte runt runt i en rondell ett tag och sen körde vi vidare. Till Söderköping visade det sig, där vi åt en massa glass och pratade och umgicks.
När jag kommit hem ringde jag Malin Skoog och så åkte vi till Gilwell på scoutplanering. Vi bastade, väntade på Charlotta och sen sov jag. Och dagen efter planerade vi. Det ska bli jätteintressant att se hur dte bli på Knappast i höst. Skulle gärna va med och se skillnaden men... ;-)

Ja och sedan dess har jag städat. Nu har jag bara sakerna på skrivbordet och lite porslin kvar att lägga i kartonger sen är mitt liv undanplockat.. Eller näe. Men nu ska jag börja ta fram lite kläder jag vill ha med mig.. Har ju bara imorron på mig sedan bär dte iväg! :D Jag längtar faktiskt, fast jag skulle gärna ha några dagar till på mig att packa och säga hejdå till

Kommentarer
Postat av: Anton

Oh, så du har också skaffat blogg nu? Fick höra det av Anna igår :)

Jag hoppas att du får det trevligt i Bryssel :D

2008-08-29 @ 13:20:41
URL: http://nallenon.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0