Kväll

Haha 4 inlägg på en dag, man kan ju undra om jag inte har gjort ngt annat än att sitta vid datorn idag. fakum är att.. eh.. jag har nästan inte gjort ngt annat. Men jag har varit i kyrkan idag! Det var "sjung in Advent" i svenska kyrkan i utlandet (SKUT) ikväll. Jag bestämde i veckan att jag måste gå dit. Har ju inte varit i kyrkan sen jag kom hit vilket är lite galet, men jaja. Nu var jag där iaf.
Kom dit nån minut innan det började (alltid försenad..) Och så satte jag mig vid en tant. Det var en liten kör som sjöng en massa advent sånger och så sjöng vi lite psalmer. Det kändes jätteknäppt eftersom förra året sjöng jag ju i kyrkan på advent, så flera av sångerna ville man ju bara sjunga med i. Efetrår kunde man köpa glögg och lussekatter och sånt. Men jag hade inga pengar. Jag pratade lite med tanten brevid mig och hon presenterade mig för prästen där som berättade lite om +18-träffarna som är en gång i veckan. Sen pratade jag med några tjejer som bor här i några veckor till. Men ja de var lite äldre än mig.. Men dte var skönt att få prata lite svenska och så blev jag bjuden på en lussekatt. :D Pratade även med han som är ansvarig för ungdomsverksamheten och som tyckte att jag skulle komma dit på fredag. Vilket jag nog oxå gör. Det vore kul att träffa lite folk. Det kändes helt fel att prata svenska. Eller inte fel men konstigt. Fast skönt. att bara kunna prata utan att tänka.. Helt knäppt. :)

det är konstigt med svenska! Helt galet! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0