veckan..2

I tisdags åkte vi till Binche för att vara på en kurs med SPJ. Det var kul att se alla igen, både volontärerna och Diane, Ruth och Monique (de som jobbar med volontäråret..eh Année diaconale och EVS) Vi började allt med att prata problem i små grupper, något som var verklien bra, då alla fick prata av sig lite. :D
Vi gjorde även window colour dekorer, en pappersljuslykta, pratade problem och vi fick ställa frågor om våra arbeten.
På onsdagen åkte vi in till Binche till ett bryggeri, La Binchoise, där vi fick provsmaka 2 olika öl och fick en guidad tur. det var jättekul. Häftigt att se hur det går till och ölen var god och guiden var snygg. Kan det bli bättre. ;-)
På torsdagen spelade vi ett spel om Aids. Det var väldigt intressant, vi fick reda på väldigt mkt och man fick sig en tankeställare om hur dte faktiskt ser ut i världen.

Men det var rätt tråkigt på kursen annars, stämningen emellan oss var inte så jättebra. Jag var ledsen för att alla pratade tyska hela tiden (ja allaförutom ungrarna men de pratade ungerska so whats the point?) Och tyskarna var inte så glada för att Marianna och Sabi pratade ungerska (välkommen till min värld!) och så hade de dåligt samvete för att de pratade tyska hela tiden. Jag och Elli pratade med varandra hela tiden iaf, på franska. och ja jag vet inte.. Vi kände oss inte så välkomnade av de övriga.. Men ja tjejer är konstiga. Bara att acceptera att det är svårt när vi är 8 tjejer i gruppen och 3 killar, varav två var där under kursen. Den andre är i tyskland för han har brutit käken eller ngt sådant.. Lite konstigt. Men ja så är dte.

Och hela tiden har vi även försökt bestämma när vi ska ses för att fira lite jul tillsammans.. Och ingen verkar kunna samtidigt som ngnannan.. Men jaja. Jag hoppas lite nu att vi ska ses den 12e eller så och sen åka in till bryssel för att se ett luciatåg den 13e för att sen åkte tillbaka.. jag hoppas att folk vill det. Man villl ju visa det för dem iaf! ;) vi får se. Som  alltid. on verra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0