un petit plus

Det är svårt att berätta allt som händer, Dels skulle det bli ganska mycket som jag måste skriva och dels lite långtråkigt för er eftersom det skulle bli mycket; "Luana gjorde det idag, Gil var si och så och Elisabeth gav mig en bisous"... Just nu kretsar mitt liv till en stor del runt dessa 8 barn. Jag jobbar 32-45 timmar i veckan med dem, Det är en hel del. Sedan när jag är ledig tänker man på dem och pratar om dem med sina vänner.

Tiden då jag är ledig, ja vi gör inte så mkt. Tittar på Tv, äter mackor, pratar om våra barn. Vi har träffat några av de andra volontärerna igen. Elli, Martin och Ann-Kathrin var här i helgen. Det var jättekul, men de pratade en jäkla massa tyska. Fast jag ska väl inte klaga jag får liksom ett till språk på köpet. Och de försökte prata engelska. Det funkade så där. Vid ett tillfälle slog jag vad om att de inte kunde hålla sig till engelska i mer än 5 minuter och mycket riktigt 2 minuter senare började en av dem prata tyska igen. Fast ibland klarade de sig riktigt bra.. hihi. Jag svarade iofs på engelska så.. Vi borde väl prata franska men Martin kan knappt någon franska, så då skulle vi vara tvungna att översätta allt.. till tyska...

Vi åkte in till stan vi 5. Och så gick vi till la grande place och så såg vi Manneken Pis. (Jag har en känsla av att det inte lär bli sista gången, det kommer väl komma fler hit som jag ska visa honom för..) Det var något slags happening på torget. Det var flera stora typ musikkårer som spelade. Det var någon slags hyllning till polisen, jag vet inte riktigt. Har inte hunnit googla det ordentligt. Men det var jättehäftigt. Istället för att bara gå och spela, så verkligen uppträdde de. En grupp hade några tjejer som dansade med flaggor. Men det var inet bara de som dansade utan samtidigt som de spelade sprang musikerna runt i olika formationer och så. Det var coolt.

Idag arbetade jag igen. (oväntat.) Det var med en tjej som heter Gurbet. Hon var jättetrevlig, är ungefär i min ålder känns det som. Fast hon har arbetat på Notre Abri i 2år. Så hon är väl ett par år äldre än mig iaf. Ska fråga imorron. :D

Vi hade första språklektionen idag oxå. Det var inte så bra. Madame som var min lärare är inte väldigt pedagogisk. Hon pratar väldigt fort och gick igenom allt med samma tempo. När det var några som inte kunde svara så tyckte inte jag att hon var så trevlig. Men jag antar att man vänjer sig. Det är ganska blandad ålder i klassen. Många är mycket äldre än mig men det var oxå en  tjej på 16 år. Men hon ska bara vara där i 2 veckor. På onsdag har jag min andra lektion och då ska jag bestämma mig om jag vill fortsätta eller inte. Katia hade inga pengar idag så vi kan iaf inte betala förrän senare. Och jag måste även bestämma om jag vill gå denna termin bara eller fortsätta i vår oxå. Om jag bara vill gå nu kostar det 70 euro eller så och till i maj 90. Men det är 5 timmar i veckan.. Och vi jobbar ju nästan jämt annars. Man vill ju kunna göra annat oxå.

André har berättat att han spelar i en ungdomsorkester (han platsar egentligen, eftersom han inte direkt är 20år längre, men det finns ingen annan trumpet). Iallafall så saknar de en viola. Så han vill verkligen att jag ska få hit min fiol så att jag kan börja. Men jag och Franzi ska få komma och lyssna på dem. De ska ha en konsert snart,så vi ska få höra nivån. Men jag saknar min fiol! Jag ska påbörja en övertalningskampanj för att få mina föräldrar att ta med den hit iaf. Fast de kommer inte förrän i slutet av oktober... :(

Nu har jag btw läst ut fjärde boken i Twilight-serien. Så nu kan jag ju sova på nätterna. Måste nog vänta ett litet tag tills jag börjar med en bok på svenska. Dags att sova! inte läsa, Lovisa, Sova!

Kommentarer
Postat av: Karin*

låter spännande! :D

2008-09-16 @ 14:43:57
URL: http://ordflod.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0