Snacka om svensk inrikning på denna dag!

                                        

Det har varit en väldigt trevlig dag idag! Jag, Elisa och Franzi har varit på IKEA! Nu kan man ju fråga sig vad vi skulle göra där, då vi inte har särskilt gott om pengar. Men planen var att köpa ett gosedjur åt Elli och sen ingenting mer, förutom då lite svensk mat. Och ta en massa massa flummiga foton. Meeen riktigt så blev det ju inte. Eller foton blev det gott om..
Foton då vi provsatt diverse stolar, provlåg sängar och så hittade vi alla gosedjur! Som vi lekte! Det hela slutade med att jag och Franzi köpte 5 gosedjur var! Okej nu måste jag försvara oss lite innan ni börjar undra. Varsitt lite större fint. och så 4 små 0,5 euros djur var. Jättesöta! Egentligen ville vi köpa nästan alla djur men det hade blivit så dyrt. Såg en jäääättefin krokodil som jag egentligen ville ha men hon kostade mycket. För mycket.
Elli provmyser/pausar/sover i en säng. Det blev en längre paus just där vid sängarna..  :S
 Franzi försöker skrämma hajen, efter att han nästan ätit upp henne.

Men så kom vi till restauranten. Jag kom fram till att shit, jag är ju vegetarian men någon MÅSTE ju äta köttbullar ju! Så:  min kära Franzi tvingades, typ, att äta. Men hon sa att hon gillade det. Och måste tyvärr erkännas Lovisa smakade lite. Men bara jättelite och ja, det var gott. Köttbullar, brun sås och lingonsylt. Och med belgiska frites. Jag åt fisk och Elli kycklingsallad.
Med nya krafter tog vi nedervåningen och nu började vi handla... Det blev en tavla, potatisskalare, köksmått, varsin stor kopp och en tesil. Och så en bambu-pinne med vas. Efter att ha betalat alllt det (Det var ju inte så mkt ju..Har jag glömt ngt?) så vard et dags att gå till le shop suèdois. den svenska affären. Vi köpte; hjotronsylt, lingonsylt, lingonsaft, flädersaft, ballerinakex, singoallakex, daim och en burk kopparbergs päroncider (men utan alkohol!?). Elli köpte bla chokladflarn oxå. :D Vi tog metron tillbaka hem där Flo redan väntade på att få bära allt.. Inte.

När vi kom tillbaka hit åt vi förrätt. Chokladglass. Med chokladkaksbitar i och chokladsås! mmmm. Sedan tog jag min plats i köket och började göra raggmunk! Det var såååå gott. Vi åt stekt fläsk (ja, inte jag då) och lingonsylt till. Och så lingonsaften. Men den var inte så god, alldeles för söt. och nja sylten var väl inte heller ngn höjdare men den dög alldeles utmärkt. Nu sitter vi och lyssnar på Flo som spelar lite gitarr och äter djungelvrål och dricker öl. hmmm måste nog öppna cidern nu. tihi

Vilken bra dag med massa roliga svenska inslag! Haha Go Sweden!

Kommentarer
Postat av: Angelica

låter som en bra dag. IKEA är ju bäst.;) puss

2009-02-08 @ 14:51:46
Postat av: Ida

Gud vad harligt! Go Sweden yes ;) Miss u darling!

2009-02-08 @ 17:03:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0