Allt som skett har lett mig hit

Jag fortsätter nog med att skriva låttexter här. Det är ju verkligen sånt som gör min dag oftast. :)

Var på kurs igår, vilket var jättekul. Att se alla efter så lång tid! På eftermiddagen (efter kursen alltså) gick jag och Elli med killarna (Martin, Sabi och Flo) på stan ett tag. Men till slut var det bara jag och de två sist nämnda som gick i herraffärer för att hitta kläder till Flo. Haha. Är det rea så är det. Hade iaf en jättekul dag med mina underbara volontärer. på kvällen var några av flickorna här hos mig och Franzi och vi skulle dricka lite och ha kul men alla var jättetrötta så det blev inte så mkt. Haha. Men men.
Idag har jag lyssnat på Lisa Ekdahl. Jag vill ha hennes album, Olyckssyster, verkar vara mkt mkt bra där. :D Bland annat:

Lisa Ekdahl - Om jag snubblat efter vägen
---------------------------------------- --

Om jag snubblat efter vägen
Om jag skrubbat mina knän
Om jag varit alltför ivrig
Om jag varit för bekväm
Om det nån gång tagits från mig
Det jag vetat var min rätt
Om jag varit alltför hungrig
Om jag varit alltför mätt
Om jag slagits mot dom egna
Som om ej fienden var nog
Och om ögonen var kalla
Hos han som tyckte att han log
Och om famnen där jag vilat
Inte givit mig någon ro
Om jag ropat ut i mörkret
Gud vad vill du vi ska tro

Och om vägarna var långa
Och inte ledde någonstans
Om jag stirrat ner i marken
Och önskat att jag inte fanns
Om orätt satt på tronen
Om orätt satt på rättens plats
Om varje steg förde mig bakåt
Fast än jag sprang fast jag tog sats
Om jag slagits mot dom egna
Som om ej fienden var nog
Och om ögonen var kalla
Hos han som tyckte att han log
Och om famnen där jag vilat
Inte givit mig någon ro
Om jag ropat ut i mörkret
Gud vad vill du vi ska tro

Om jag snubblat efter vägen
Och fått munnen full av grus
Om jag kännt hur blodet runnit
Från min mun ner på min blus
Och om inga goda skördar
Nånsin fötts ur allt mitt slit
Kan jag ändå konstatera
Allt som skett har lett mej hit
Allt som skett har lett mej hit

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Inte för att jag just nu vill vara här.. Varför ska jag ha ett hjärta som faller så snabbt? och en otur som får Kalle Anka att framstå som sin kusin? Varför är veckornas fråga. Bara Varför?

2009-01-12 @ 11:44:31
URL: http://piplisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0