Helgen som gick.. fort.

Det är kanske inte så konstigt att denna helg har flygigt fram och förbi. Jag jobbade ju både fredagen och söndagen. (Idag alltså) Men det har varit en rätt bra helg. Elli kom hit i fedags och lagade soppa och så tittade vi på film, The Money Pit. Jättemysigt var det. Senare på kvällen var det dags att ge sig in till centrum för att ta en öl med några av volontärerna, för att säga hej då till Simon. Han är numera tillbaka i Leicester (stavas det så?) , vilken naturligtvis är tråkigt men jag tänker inte gråta ögonen ur mig för någon snubbe.. (Det har jag ju aaaldrig gjort innan så, det får va. ) Vi får se om man ses någon mer gång. I vilket fall osm helst var det kul att träffa de andra lite, även om jag och Elli inte stannade så länge. Jag ser fram emot kursen som vi kommer att ha onsd-fred. :)
Vi återvände till lägenheten för att fortsätta vår filmhelg med Micke och Molle, på franska. Och sedan sov Elli. Tack alla för kommentarerna på förra inlägget, hjälpte mig igenom vad som kunde ha blivit en sömnlös och jobbig natt. Ni är bäst!
Lördagen bjöd på mer film! Yaw! Vi betade av City of Angels, Asterix et Obelix och Phantom of the opera innan det var dags att göra sig i ordning för att gå på bio. Tillsammans med Maria, Marisol, Jenny och Virginie såg vi Slumdog Millionaire, en mkt bra film. :) Vi återvände till soffan och madrassen och såg A Knight's tale och sen såg jag halva (?) Mitt liv som hund. En bra film att sonma till, fast jag måste se klart den snart! hihi.
Nu på söndagen avslutade vi filmhelgen med att se på Gosford Park. Därefter 5 timmars jobb för mig.. Suck.


Så toltalt blev det ja 9 filmer får man väl räkna det som. Jag tror inte att jag har glömt någon men man vet ju aldrig. :D Jag är nöjd med helgen.
Men jag är trött trött. Jag gillar inte att jobba när jag är trött. Jag blir så osnäll mot barnen då. :S Inte allvarligt så men jag har inte så mycket tålamod.. Kanske därför det ska bli en kopp te till och sen sängdags. :D Ska nog läsa lite i Stefan Einhorns Medmänniskor. Den är väääldigt bra! :D Nattifnatti

Kommentarer
Postat av: Matilda

Oj, det var inte dåligt med filmer ni hann igenom... :) City of Angels är väldigt fin :)

2009-01-19 @ 18:01:55
URL: http://pojus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0