snö m.m.

Jag älskar verkligen snö! Det är så underbart!
Jag gillar verkligen barnen här. De kan vara så underbara!

I söndags tog jag med en pojke på en promenad. Han gillar bilar väldigt väldigt mycket. Så jag tänkte att vi skulle kunna gå och titta lite på spårvagnar och bussar och bilar. Han var verkligen så lycklig! Pekade åt alla håll och skrek titta en till, och en blå och dte är två och samma. Vid ett tillfälle satte jag honom på en "mur" och så såg vi 4 bussar brevid varandra på bussstationen. Får jag älska de barnen så mkt. (Det ändrades iofs senare då vi var tillbaka och han fick ett par utbrott och låg på golvet och bankad med näverna för att han inte ville äta..)

I går, måndag, snöade det här. Mycket. Flera av de som jobbade hade fastnat med sina bilar, t.ex hon som Franzi jobbade med. Och minibussen som kör barnen till skolan med. Så jag fick hjälpa Franzi lite och sen gick Christine (som jag jobbade med) dit för att ge medicin och sånt, eftersom vi inte får göra det. Så jag gick tillbaka till oss och tog hand om mina barn istället. Sen skulle jag, Joshua och Marwin (vaktmästarna) gå med barnen till skolan. Iaf de barn vars skolor ligger nära. 8 barn blev det. Och det snöade fortfarande. Barnen var väldigt glada. Särskilt hon som jag höll i handen. Så himla supersöt. Gick omkring och försökte fånga snöflingor med tungan och gick och kände på snön och allt. Sötis!

Idag är jag hemma. Har sovit dåligt och ätit dåligt i några dar, jag vet inte varför det har bara blivit så. Så att idag kände jag mig rätt svag och bestämde mig för att äta och vila idag. När Franzi gick till Biloulou och sa det började Christine och Gurbet fråga henne en massa för jag hade berättat för Christine igår hur det var. Sen efter en timme eller så,så kommer hon med en mugg soppa, lite mat, några tepåsar och en chokladnalle. Och så pratade vi lite. Det är verkligen skönt för med henne så känner jag verkligen att hon bryr sig. Och inte bara ibland som jag kan tycka att det känns med de andra. Så snäll! Nu mår jag iaf lite bättre men jag behöver äta mer. :D
Och ja, jag ska äta nu. Inget slarv. Så har ni såna kommentarer (mamma) så bara låt bli, okej! Jag kommer inte må bättre av att folk tjatar. så tack. :D

Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag skippar tjatet men du har verkligen hittat dig en bra rumskompis :) En sån rumskompis vill jag också ha, var hittade du henne? Kramar på dig!!

2009-01-06 @ 17:25:06
URL: http://pojus.blogg.se/
Postat av: Hanna

tjat tjat tjat... men nån gång borde du väl tröttna på tjatet och göra nåt för att få oss att sluta? Hoppas du mår bättre nu. Imorgon börjar jag jobba igen. Så då är det uppstigning 5.40 som gäller.



Jag gillade lucia-togan förresten - blir lite extra kulturellt då med cirkeln som knyts samman liksom. Jag menar: lucia från italien, i Italien romarriket som sammanfaller med antiken och under antiken bar man toga.



KRAM

2009-01-06 @ 21:20:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0