Här har det hänt.. ingenting what so ever. eller?

Sant att på bloggen har allt stått bra stilla. Det måste bero på det fina vädret och alla massa saker som jag hinner med dessutom. Tillexempel;

så var jag i Sverige och semestrade mig. Babysister tog studenten. Här har vi en bild på det, Grattis så mkt Emma.




Ja sedan så var jag ju hemma hela veckan, folk jobbade mest jämt men det blev lite promenader och mys och sånt. Midsommar firades sen hemma hos Johan ute på landet i lugn och ro, med god mat och vin och nattbad (för somliga, dvs inte jag). Och sen var det dags för sista fixandet och besökandet för att sedan ta sig tillbaka hem hit till Bryssel.

I bryssel väntade såklart mer jobb. Men också roligheter som festival Couleur café. Det var en massa schyssta reggae inspirarade band och mat från hela världen. Jätteroligt och härlig stämmning!
Sedan dagen efter begav vi oss till HAVET. Tåg till Oostende och sedan Kusttram (kustspårvagn) till en camping. Och i spenderade hela lördagskvällen på stranden. På natten rätt rejält hoppkurade tillsammans och sedan på söndagen efter ett par timmars sömn i tälten tillbaka för frukostliknande ngt på stranden. Och mer bad givetvis. Sedan tog vi oss intill själva Oostende och åt glass.
På tågstationen sen hemma i Bryssel var det dags att säga hejdå. Ann-Kathrin, Szabolcs och Charlotte skulle alla 3 åka hem helgen efter. Vi sprang längs med tåget för att vinka av en gråtandes Ann-Ka och sabi. Sen åkte de en efter en och så var det bara jag och Lotti kvar. Och jag sprang längs med hennes tåg lite lagom sorgsen. Det är så stört egentligen att folk åker hem nu!

Sen på kvällen märkte lovisa att hon visst borde ha smörjt in sig med solkräm. Rött och ömt över halva ryggen och axlarna. Så det var bara att införskaffa efter solkräm på måndagen. (Nu en vecka senare gör det inte ont längre men det jag fjällar.. ;) Så det kan gå.) Måndagkvällen åt jag belgiskt med Marisol, Virginie och en till fransyska, som jag aldrig träffat förrut. Det var rikigt trevligt, men fortfarande lite sorgligt eftersom både Virginie och Marisol är på väg hem. Marisol träffade jag igår kväll. och jag har mer eller mindre lovat att jag ska till Spanien. Men det ska jag väl kunna hålla! Jag kan inte riktigt fatta att folk åker, att jag också flyttar tillbaka till Sverige snart.. När det nu blir. Beroende på universitetet...

Nu snabb fukost och dusch. jobb en halvtimme. Jag är såå opepp.
puss och farväl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0