Ännu något nytt.

Idag när jag kom till jobbet var det alltså en vecka sedan jag jobbade. Det var lite konstigt men väldigt väldigt kul. Gjorde frukost, klädde på barn, bytte blöjor. Sedan följde jag 3 barn till skolan. Och resten av förmiddagen gick till åt att leka med de minsta. Lugnt och stilla var det iaf.. De kan vara så söta så ibland! :D

Vid tolv-tiden gick jag och Gurbet till Katalinas skola. Sedan fick tog jag och Kat spårvagnen till sjukhuset för hennes terapi. Det var lite läskigt att vara alldeles ensam med henne och verkligen ha ansvar, samt att ta tunnelbanan själv med henne och se till så att vi hittade till sjukhuset. Jag hade ju bara varit där en gång så ja lite spännande var det. Men hon är så duktig så.

Det är roligt när det är något som man inte brukar göra. Nu kommer det ju iofs alltid vara jag som följer med henne på hennes terapi. Men som i helgen. I lördags natt tog jag Noctis-bussen ensam för första gången och fick gå en bit hem sen. Och det var bara andra gången som jag tog den bussen. (Nu kan man ju tycka vad man vill om att jag åker buss ensam halv två på natten men jag tror att det är viktigt att jag kan få kkänna mig lite trygg. Bor man i en stad är det viktigt att man känner sig trygg och så ensam, tycker jag.) Dagen efter tog jag mig ensam till Skut, vilket innebar byte av tunnelbana osv.. Men det går ju alltid bra liksom.

Rolig slutgrej; Pratade med Joshua, vaktmästaren, som undrade var sjutton vi hade hållit hud hela förra veckan. Han hade varit här och knackat på flera gånger och kollat i grupperna och så.. Till slut trodde han att vi åkt för jul utan att säga ngt till honom. hihi. Det är skönt att det finns någon här som faktiskt tar sig tid att komma och prata lite med oss ibland. Han är snäll han Joshua.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0