Nu blev det konstigt igen

Nu är det konstigt igen. Jag sitter på ja, inte är det mitt rum men ja, hos mamma och pappa i kattne och det känns såhär konstigt! Jag åker verkligen tillbaka till Bryssel imorron. klockan 12 ska vi åka härifrån. Jag fattar inte var de här 10 dagarna tog vägen. Verkligen jag fattar inte! Jag vet inte om jag vill skratta eller gråta men det känns verkligen bara konstigt. Jag vill jättemycket tillbaka samtidigt som att jag inte pallar att lämna alla igen. igen! Jag vill inte tillbaka till ett stort kallt hus med elaka barn och alldeles för mkt jobb och jävla skitfranska och jobbigt laga all mat själv och vänta 15 min på varmvatten och... Men samtidigt är det precis vad jag vill.. Jag saknar barnen litegrann och Franzi. Och alla andra volontärer. och jag vill fira nyår i storstaden och dricka körsbärsöl och allt sånt.

Nu är dte så fånigt att egentligen borde jag packa! Jag har inget klart än.. Men jag kommer liksom inte igång. Det känns för jobbigt! Kanske för att om jag packar så måste jag acceptera att det är dags att flytta tillbaka hem till bryssel.
oj. där kom det igen. Det där lilla ordet som har smygit sig in i mitt ordförråd och ändrat. Hem. Hemma. Var är det egentligen? I bryssel så är hemma i katrineholm men i katrineholm har hemma blivit i bryssel. Så galet det har blivit. Men jag tror inte att ngn har tagit illa upp iallafall. hihi inte än.

Tack Charlotta, Malin och Johan för att ni kom förbi och var underbara. Nu vill jag inte åka tillbaka. Haha jodå. Jag älskar er alla. Ni gjorde min alldeles för korta semester hemma i katrineholm alldeles alldeles underbar! TACK!

Kärlek, Lovisa

Kommentarer
Postat av: Ida

Kommer sakna dig! Så kul att träffa dig. Allt ordnar sig, darling ;) Puss!

2008-12-28 @ 10:41:49
URL: http://loveismyreligion.webblogg.se/
Postat av: Camille

Jättekul att få träffa dig! Kommer längta efter dig! Ta hand om dig! Kram

2008-12-28 @ 10:54:26
Postat av: Karin*

det var trevligt att ses den tid du var här iallafall! :)

2008-12-28 @ 15:43:03
URL: http://ordflod.blogspot.com/
Postat av: Matilda

Det var jättekul att träffa dig igen vännen! :) Du får säga som jag hem är Lidingö och hemhemma är Kvarntorp!! Förstår om du känner dig klyven, man brukar lätt kunna få en sådan känsla som smyger sig på en och biter sig fast... Ta hand om dig vännen! Så kommer jag i vår och hälsar på dig hemma i Bryssel ;)

2008-12-28 @ 16:45:19
Postat av: Becky

Oh, förstår att det blir en del blandade känslor när man ska åka till det andra landet igen...



Men precis som alla andra redan hunnit säga så var det jättekul att träffa dig när du var hemma! :)

Jag beundrar dig för att du pallar jobbet och språket i Bryssel! Du är stark och när du åker hem till Sverige eller någon annanstans sen, kommer du klara allt.



Vi ses...så småningom!

Kramar från Rebecka!

2009-01-01 @ 14:37:27
URL: http://secretchamberofbex.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0