Uppdatering1

Okej jag vet att det har gått ett bra tag nu sedan jag skrev. Men det har varit lite att göra.. och jag har väl inte riktigt prioriterat att blogga.. Men ja, vad har hänt nu då?
Jag har jobbat massor. Eller ja, torsd, fred och sen denna veckan. Min grupp av barn består av barn. Det är Cédric 5,5 år, Katalina 4år, Pirly 4år, Gil 4år, Rayan 3år, Elisabeth 2år, Luana 2år och Ali som är 15dagar gammal. De större barnen är i skolan halva dagen och alla olika många dagar per vecka. Men oftast är det bara de 4 yngsta som är på Notre Abri på förmiddagen.
Människorna jag jobbar med är alla jättetrevliga. Först reagerade jag lite på att de skrek så på barnen men ganska snabbt nu har jag märkt att det är så man får dem att lyssna. Det roliga är att idag så lyssnar barnen faktiskt på mig. Inte jämt men ofta. Det är kul.
Jag trivs verkligen med jobbet. Det är jätteroligt. Det är klart att det är jobbigt ibland när Elisabeth bara skriker och inte alls lyssnar eller gör som man vill. Och jag kan väl inte säga att jag tycker att det är jättekul att byta blöjor heller (gjorde det för första gången idag). Men de är så söta när de vill att man skulle vilja behålla dem. hihi.
Jag har väl inte sett så mycket av staden. Vi har mest åkt till gare de midi (centralstationen) och tillbaka. Men igår var vi inne i själva centrum och gick. Vi såg stortorget (med otroligt vackra byggnader) och Manneken Pis (iklädd traditionell moldavisk klädsel) och en massa turistshoper och pubar och restauranter. Så ja det är klart att vi ska tillbaka dit. Men vi har ju ett år på oss.
Förra helgen träffade vi de andra volontärerna och åkte tillsammans till Ostende och havet. Det var så himla kul att se dem igen. Och Marianna hade aldrig sett havet, och var så lycklig att hon grät- en dröm som uppfyllts. Coolt!
Det är väl vad som händer just nu. Kortfattat. haha. Jag har inte riktigt bestämmt mig för om jag ska skriva allt här eftersom jag även skriver dagbok. Det blir liksom ganska mycket när jag skriver. Och det kanske är lite jobbigt att läsa allt som händer... Kom med förslag. Vad vill ni veta? ;-)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vi vill veta allt.



Kul att du börjar uppskatta livet som "dagisfröken". Jag börjar få koll på livet som skolfröken. Och även om eleverna är 16år gamla så kan man ibland tro att det inte är äldre än 5...



KRAM

2008-09-11 @ 09:27:52
Postat av: Matilda

Jag får hålla med föregående talare! Vi vill veta ALLT! Det är jätteintressant att läsa om allt du är med om :)

Kramar

2008-09-13 @ 19:19:45
URL: http://pojus.blogg.se/
Postat av: Mamma

hej.här är det rätt bra, lite förkylt. varit hemma från jobbet idag.vill bara medela att ihelgen har jag sett film 2st utan att blunda.kram vi hörs en annan dag.

2008-09-15 @ 21:04:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0