Välkommna in i 2009!

Numera har Lovisa varit full två ggr i Bryssel. Två ggr på 4 månader. Det är ju okej. Haha. Hade alltså som ni förstår mycket trevlig nyårsafton igår. Det blev mycket alkohol, kanske lite väl mycket men inte för mycket.. (Har precis upptäckt att jag har en minneslucka på kanske en halvtimme.. jaja så går det om man dricker lakrits shots gjorda av vodka och direkt ur flaskan..Tack Charlotta, den var jättegod!)

Vi var hemma hos Agata en polska. Där var även Marisol och Virginie. Och sen var det folk som gjort en EVS i Slovenien som var där för att fira och hälsa på varandra. De var 4 fransmän, 1 polska, 1 tyska, 1 norska och 1 armenier. Väldigt trevligt folk. Jag och Elisabeth, norskan, pratade en hel del. Det var så skönt att prata svenska. (särskilt när man redan är full.)

Vi ville vara på torget för att titta på fyrverkerierna vid tolvslaget men vi var lite sega med att komma iväg. Så vi tog en spårvagn till Louise (en hållplats) och steg av den två minuter i. Vi kom fram till att det finns ett bra ställe att se fyrverkerierna på så vi gick dit och helt plötsligt började folk skrika och det drog igång. Så hoppsan, gott nytt år allesammans. Vi var där drack vår champagne och så gick vi ngnannanstans.. För att träffa Simon, Irina och Nelida (som jag inte hade sett sen kursen i oktober). Sen skulle vi alla till en bar och så försvann Agata, Marisol och de tre sistnämnda och vi andra gick (tydligen) till torget och Manniken pis för att sedan hamna på Delirium. Jag såg Janneken Pis oxå. Så nu vet jag var hon är. :D

Sedan vid sent tog vi en buss hem. Det var gratis och de gick typ hela natten! Yes! :D Kom hem till oss strax innan fem och drack lite vatten, tvättade bort sminket och slängde mig i sängs. (småförbannad som alltid) Och sen så sov jag till 14.00

Idag var jag på den sista Taizé-bönen. Det var sjukt mycket folk! verkligen. Men annorlunda och mysigt! :D Nu ska jag sova, börjar jobba om 9timmar.. suck. Nattifnatti som anna alltid säger.

Pussilull mina hjärtegull

Kommentarer
Postat av: Ida

Gott nytt år darling :)

2009-01-02 @ 14:44:45
URL: http://loveismyreligion.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0