Vi går mot ljusare tider.

Det är en bra tid att vara Lovisa på. Jag känner det. Det känns liksom jättebra, nästan jämt nu. Fast väldigt väldigt rörigt.

På jobbet är det världens cirkus! Hahaha. För några veckor sedan (när Sara var här, om jag inte misstar mig) så flyttade en av mina pojkar till en fosterfamilj. Så otroligt kul men lite sorgligt ändå. I dagarna efter var det dags för Veronique, en av dem som jobbar heltid att sluta. Hon har nämligen hittat ett annat superjobb. Det är jättetråkigt att hon slutat eftersom hon var den som pratat mest med mig, som har visat ett genuint intresse för hur jag har det och hur jag mår. När hon slutade pratade vi lite hon sa att de alla uppskattar mitt arbete massor och att de inte säger det tillräckligt, att jag är jättebra med barnen och att barnen verkligen tycker om mig. Och så lovade hon att vi skulle hitta på något en dag. Gå ut och äta eller så. Men vi får väl se. Det blir som det blir. Hon är saknad på biloulou iallafall.

Den som ska ersätta henne heter Anne-Aymone och är 23år. Hon är jättetrevlig men lite tyst till sättet. Men det känns kul att jobba med henne. Tanken var att hon inte ska jobba ensam förän i nästa vecka/ i helgen. Men Gurbet är gravid och kommer väl inte tillbaka och Christiane är sjuk. Vilket innebär att det är två som jobbar deltid och så jag som vet. Hon som ska ersätta Gurbet jobbar i gruppen under oss, Saïda. Har aldrig pratat med henne men alla säger att hon är trevlig. Men för tillfället är hon i Marocko. Så denna vecka jobbar jag konstiga tider. Gårdagen hade jag blivit föreslagen att ändra för att Anne-aymone skulle slippa göra morgonen helt ensam och för att Morgane som vickade skulle slippa vara helt ensam på kvällen. För idag var det jag som föreslog det för att hon skulle slippa göra torsdkväll ensam. Jag vet inte om jag har sagt det tidigare men torsdkväll är den värsta tiden. Då kommer nämligen Gil tillbaka och så länge hans mamma är där är han superexiterad och så är Ali's pappa där.. Det är verkligen alltid värsta cirkusen.. Så jag göe en 10-18 dag idag. Det är egentligen den värsta tiden eftersom man jobbar som hela dagen. Men jaja, jag är ju för snäll. Men vad gör man inte när det är två som ersätter och jag som vet och så. Man mste ju ställa upp för andra.

Nästa sak som är bra är att det är fint väder här! Det är helt otroligt att det var sol i 4dagar i rad, sen regnade det igår men idag är det blå himmel igen. Helt otroligt för att vara Belgien. Och allt detta får en ju att må så mkt bättre och längta efter vår!!! Snart blir det varmt igen! Och med vår kommer vårkänslor. Lovisa är rätt lyckligt lottad. För hon har träffat en kille. Det är fortfarande väldigt väldigt nytt, typ 20dagar, men jag tänkte att det kan vara gott att nämna honom eftersom han får mig att må så bra. Och oroa er inte kära och nära. En snällare kille får man leta länge efter. länge länge.


Kommentarer
Postat av: Ida

Nämen hoppsan, gud vad härligt allt låter! Glad för din skull, sötunge!

2009-03-05 @ 16:41:18
URL: http://loveismyreligion.webblogg.se/
Postat av: Camille

Jätteroligt att höra att du mår bättre,glädjer mig! Kram

2009-03-07 @ 10:38:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0