Tussi tussi tussilaga- åh vad mitt liv känns bra!

  Tussi tussi tussilago.. Jag kommer inte riktigt ihåg sången. Men det var faktiskt ett år sen jag hörde den med barnkör och konfirmander i Östra Vingåkers kyrka.

Det är VÅR här iaf, det är ett som är säkert! Hela veckan har det varit strålande solsken och varmt. Inte på morgonen såklart och inte på kvällen men under dagen. Mellan 12-15 är det tokskönt på vår takterass! Igår blev det shorts och linne för att sola! Egentligen var det för att jobba lite som jag tog med mig datorn ut och la mig på en filt, men det är ju alltid bra att förena nytta med nöje! Jag lyckades iaf jobba en hel del. Har numera rangordnat alla program och kurser, men för sig. Vilket innebär att jag nu "bara" måste rangordna dem tillsammans och sen söka! Så det borde jag väl klara av i denna månad kanske tilloch med. (Men man ska ju inte lova för mkt..)

Annars då, ja eftersom vi tillbringar så gott som all vår lediga tid på terassen är vi lite på jakt efter en vattenpipa. Det vore liksom hur mysigt som helst, och ett måste sen när sommaren kommer lite mer. Men en vattenpipa kostar litegrann och jag är i stort behov av skor. Stort behov! Mina fina, billiga svarta tygskor är trasiga (ja mamma jag vet att du sa det till mig redan i höstas), de har likso spruckit på undersidan.. Så ett par nya billiga tygskor letar jag efter. Men man kan ju inte gå i såna skor jämt, därför vill jag även ha några lite finare, och lite kvinnligare eller så. Typ nåt ballerinasko-ish. Men vi får se vad vi hittar. Nya t-shirtar och annat lockar såklart också det... :D Men som många av er vet är jag rätt kass på att faktiskt shoppa. Jag kollar gärna men det är inte ofta som jag faktiskt provar och köper ngt. Charlotta kom hit och hjälp mig, det är ju mest du som får mig att handla! 

Jobbet går förresten så där superbra. Jag känner mig stark, jag känner mig bra, jag känner mig rätt! I onsdags jobbade jag med en kvinna som jag rätt länge har trott inte alls tycker om mig, men nu har hon varit sjuk jättelänge. Och jag var på ett strålande humör i onsdags. Vi bakade chokladbollar och allt gick verkligen bra. Och så frågar hon om det är bättre med motivationen nu. Eh..ja, svarar jag lite konfunderad då frågan kändes tagen ur intet. Ja för det märks verkligen på dig, du ser så mkt gladare och friskare ut! Det var verkligen super det du gjorde med barnen, baka och så. Vilken kommentar. Jag blev alldeles glad. Resten av dagen bara kände jag lite hur jag strålade! hihi Men det är sant att jag känner mig bra med barnen. Kanske beror det lite på att jag jobbar med två nya tjejer. Båda är 22/23 år och riktigt trevliga. Jag trivs bra att jobba med dem. Kanske för att det är jag som vet allt, kanske för att de är ungefär lika gamla, eller så kanske bara för att de är så trevliga. hihi   Livet leker för Lovisa.

Näe nu ska jag kolla med franzi om vi ska iväg ngt idag, vi ville på marknad och sen försöka shoppa lite. Men hon håller på att bli sjuk. :( Bara hon inte smittar mig. Det skulle vara en typisk nedgång att gå och bli sjuk mitt i allt bra. Men kanske oundvikligt. On verra. puss och kram och hjärtligt tack sen.

Kommentarer
Postat av: Georg

Tjena Lovisa,



känns bra att läsa din blogg. :o)

Det är spännande att vara del av ditt liv utomlands. (och att förstå vad du srikver såklårt ;) )

Här i Tyskland har våren börjat här med. Även om de sista veckor har varit väldigt hård. Jag menar grejen med killen som dödade 15 personer... Winnenden är typ 10km härifrån, och jag känner en av de lärare som blev dödade... suck. Man tror alltid att ngt sånt bara händer i USA, men sen står man och är helt överraskad...



Men det gläder mej, att läsa, att du mår bra, verkligen! :o)

Delvis blev jag arg på dom männsikor som jobbar med dej eftersom dom inte respecterar hur och hur mycket ni jobbar. Jag hade aldrig den känslan under min tid i Sverige, också tack vare dig! Men du klarar dej, helt klart :o)



Jag ska flytta till Bremen troligtvis den 10 April. Har avslutat mitt job på bondgården. Han har erbjudat mej ett job med 3.000flera tusend Euro per månad om jag stannar. Men jag vill verkligen kunna flyga till Sverige ;)



Planerar besöka Kholm de nästa veckor, om jag hinner. Du är nog i belgien, eller??!



Hå det så bra du,

bamsekram,

Georg

2009-03-22 @ 03:41:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0