Frivillig social isolering.. et pourquoi?

Jag har ingen lust att logga in på msn, på skype, på faceboock, på helgon, jag har ingen lust att läsa eller svara på mail. Jag har ingen lust att prata med en massa folk som jag egentligen saknar tills mitt huvud spricker till småbitar. Jag bara.. vill inte. Har faktiskt ingen aning om varför jag är så asocial denna vecka. Det är konstigt. Jag brukar ju älska att prata i telefon, att skypea med alla mina gullungar men i veckan har jag alltid loggat in osynlig eller visa som offline. Jag bara orkar inte. Förlåt.

Egentligen borde jag ringa storasyster för att bestämma present till emmas student (13/6) vad vi nu kan hitta på för spännande. Egentligen borde jag prata med Ida och Sara och berätta att deras biljetter kostade ca 500kr /pers och att jag antagligen är ledig när de kommer också. Men jag vet inte. Sverige känns så avlägset, sommarn känns så avlägsen även om solen skiner idag. Jag vet knappt om jag vill att det blir sommar. Sommar innebär att min tid här snart är slut. Har knappt 4månader kvar här redan nu. Det är galet! Helt otroligt hur mkt som har hänt. Hur dåligt jag har mått, hur otroligt bra det har varit, vad jag ändå tror att jag har lärt mig massor, alla underbara människor som jag har lärt känna... Alla barnen... Men sommar innebäräven att jag kommer hem. Att jag får träffa alla er som jag älskar igen. Och till slut får bo i Mitt land, prata mitt språk.. (kommer väl sakna att prata franska och sakna belgien men ja ja. Kommer nog att känna mig mellan två länder ett tag. Vi får se.)

I måndags kom det ett nytt barn till min grupp. En liten liten flicka, Lucie. Med liten menar jag LITEN. hon väger ca 2,5kg, hennes ben är inte tjockare än en mans tumme och hon är så söt så söt. En bebis är inte så ömtålig som vi gärna tror, en bebis hämtar sig snabbt, även om hon blivit lämnat på en toalett några dagar gammal. Det är så hemskt tragiskt. Vi vet inte ens med säkerhet hur gammal hon är. ca en vecka.. Vi vet inte hennes ursrung. svart är hon iaf.
Det jobbiga med att det kommer en bebis till gruppen är att alla vill ta hand om henne. Vilket innebär att ngnannan måste ta hand om resten av gruppen. Ja det kan väl jag göra då. Jag älskar ju inte bebisar jag med. Jag blir så trött på notre abri ibland, för dte är alltid samma sak. Igår tog jag min lunchrast kl 15. För att jag började kl 11 och så tänkte jag att jag ville vara kvar och äta med dem, dels för att det är pommes frites dels för att jag tycker att dte är trevligt. Sedan var kl 13.30 och jag kände mig inte överdrivet bra. Men när jag undrade om jag kunde ta min rast, fick jag svaret att "åh men det är ju nu som vi tar vår rast." Så jag höll god min och stannade, för de skulle ju ändå komma tillbaka och då vi skulle väcka barnen var de ju ändå tre så jag skulle kunna gå. Men när de kom alla tre, väckte en av dem lilla Lucie, den andra badade henne och den tredje klädde på henne efteråt. Allt medan de alla stod och tittade på. Här skiter vi fullständigt i om de andra barnen skriker, för att klockan faktiskt är 14.40 och de brukar få äta mellis kl 14. Så jag gick och hämtade dem för att byta på dem och sätta dem vid bordet. När jag kommer med bebisen frågar ngn om hon ska ta honom, så kan jag gå och byta på nästa. Sen tog jag min jävla rast. Ipren och yoghurt bästa snabblunchen hittills. ;) Men sen var dte bra igen.

Det är liksom kanske struntsaker men det är struntsaker som får en att känna sig mindre värd. Det är då och då man märker av att man faktiskt bara är volontären. Men en rolig sak nu. Jag har blivit bjuden på bröllop. Det är en av kvinnorna som jag jobbar med, Saïda som ska gifta sig. Hon är marockan så dte blir ett muslimskt och orientaliskt bröllop. Jättespännande! Men det är ett fasligt letande efter kläder, skor och smycken nu. Sminket är inget problem, men det blir värre med håret.. Alla vet ju hur bra jag är på sånt.. Inte! hihi gå till frisör kanske? Men har väl redan lagt ut mer än 100 euro på kläderna.. oopsie! äh så kan det gå. Jag har nog råd.. ;) (inte för att jag har några pengar kvar på mtt belgiska konto menmne) Jag lägger ut lite bilder och sånt sen när jag kan! Bröllopet är den 15e. och då får ni höra allt! :D

Näe nu ska jag värma mitt te och fundera på att äta lite mat. Börjar jobba kl 14.30 men sen har jag ingen rast förän jag slutar 19.30. Och sen ikväll träffar jag antagligen min underbara igen. hihi Det är too good to be true. ;)

peace and out, Lovisa

Kommentarer
Postat av: Ida

Häftigt med bröllopet och grymt fixat med biljetterna! ;) Massa kärlek och stor puss!

2009-05-07 @ 15:13:35
URL: http://loveismyreligion.webblogg.se/
Postat av: mamma

Hur går det med Bröllopsfixandet, det är alltid mycket att ordna med,det vet ju jag som börjar få rutin.men vad roligt det är.Hoppas du får lika kul som pappa och jag hade på Ola och Åsa stora dag.Fråga Boel om du vill veta mer.

stor kram









2009-05-08 @ 23:12:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0