Ett andra försök

Jag är tillbaka i Bryssel. Precis som förra sommaren ska jag jobba på barnhemmet nu i sommar. Visserligen deltid men hela juli och augusti. Jag kommer gå runt i tre olika barngrupper. Så det kan vara olika varje dag.. Spännande och läskigt.
Just nu sitter jag i Joshuas säng i Bryssel och är ledig. Det är rätt tråkigt egentligen för jag har liksom inget att göra. Hade jag haft pengar hade ju sommarrean lockat eller något sånt men pank finns det egentligen inte så mkt man vill hitta på ensam. Så jag tänkte försöka göra ett till försök med bloggen. Jag lär inte vara särskilt aktiv men vore ju kul att få ner lite tankar om Bryssel, livet och sånt. Vi får se vart det leder.
Nu har jag snart varit i Bryssel i två veckor. Det har gått fort. Första veckan gjorde jag mer eller mindre ingenting, tittade på Big bang theory och sov. Denna vecka började jag jobba. I måndags var första dan. Jag började kl 7.15 i en barngrupp som jag aldrig jobbat i förrut med en tjej jag aldrig träffat förut. Det var kul. Barnen var rätt snälla. Och som tur är, var det fint väder så vi kunde vara i trädgården hela dagen. :) På eftermiddagen var det "tivoli" i trädgården för barnen med hoppborg, ankdamm och sockervadd. :) Kul (och gott!!)
I onsdags jobbade jag min andra dag i samma grupp. Men nu skulle vi åka till en djurpark och vara där hela dagen. Det var jätteroligt. Varmt, jobbigt men kul. Barnen verkade uppskatta det väldigt. Det var väldigt lite gnäll och de höll handen när man bad dem om det och lyssnade jättebra. :) Fick jobba en timme över men vad gjorde det. Fast oj vad trött jag var när jag kom hem. Nu har jag varit ledig i två dar, behövligt.
Det händer i mitt liv just nu. Frågor på det? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0