Första gången som Lucia

Jaha. nu är det snart dags att åka hem igen. På torsdagkväll klockan 21.25 ska jag landa på svensk mark, nämligen Arlanda. Hela veckan nu kommer att vara en låååång nedräkning. Jag vill bara komma hem!

Förra veckan var skit. Hade magsjuka i början och slutet av veckan och i mitten mådde jag mest illa hela tiden. Men jag mår bra nu.

Och helgen tillbringades hemma hos Lotti i Neufville (Soignies) där vi SPJ volontärer hade en julfest tillsammans. Det var bara Christin och Martin som saknades. :( Vi hade köpt en julklapp åt en person, jag fick en skylt av Flo med mitt namn på. superfin! Det var ngn ljusfest hette det (Fêtes de lumiere a Neufville) i lördags. En lång promenad med facklor och folk som spelade, sjöng, eldpojade och jonglerade. Vi hade pratat om att åka in till Bryssel för att gå på skut's luciafirande. Jag ville gärna visa våran finfina tradition för allihopa. Men sen kom vi fram till att det skulle bli så omständligt så vi gick på ljusfesten där i stället. Men efter att ha pratat med storasyster bestämde jag och hon att jag var tvungen att göra ett litet tåg för mina kära tyskar och ungrare. Sagt och gjort. Jag pratade med Lotti som lovade att hjälpa mig och så gjorde jag en krona och ljus av aluminiumfolie. Och Lotti letade rätt på en röd sjal och det enda ljus hon hade; ett blockljus i den vackra färgen orange.
 Så efter ljusfest på stan och lite mat så bestämde vi oss för att ta en överraskning och sen julklappar. Jag och ´lotti sprang iväg, iklädde mig ett vitt lakan och så var det dags. Jag sjöng alltsomallt tre sånger. En egen version av Natten går tugna fjät, kunde inte riktigt texten upptäckte jag. Goder afton i denna sal och Det strålar en stjärna. Jag är ju inte särskilt van vid att sjunga ensam inför en massa människor så det lät väl inte så bra. Men alla kom och tackade mig efteråt och tyckte att det var jättevackert. ha ha.. och ja här är bilderna. Hanna sa att hon skulle bli arg om hon inte fick se dem så voila;

  Intåg av den vackra togaklädda Lucian.

  Och vackert sjungande, tyckte hon att det var lite småjobbigt att ha allas ögon på sig.. Usch.

Iaf vi ses i SVERIGE snaaaaaaaaaaart!! Juldagen, alla Katrineholmare, see you på safiren!

Kommentarer
Postat av: Karin*

ser inte mycket bilder, men vad härligt med ett hemmagjort luciafirande! hade inte mycket av det själv här hemma ens... :)

2008-12-15 @ 00:10:32
URL: http://ordflod.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0