Jag har inte varit snäll tidigare år

Idag firade vi St. Nicholas. (Egentligen är det inte förän den 6/12 men här passar det bttre med såna fetser på onsdagar.)Det är han som kommer med presenter om du har varit snäll. Alltså är han som Jultomten. Men här i Belgien ger jultomten inga presenter. Vad han nu gör här? För barnen vet iaf vem det är.. Det är lite konstigt.. hihi. Undrar om de har delat upp världen mellan sig? Fast i Tyskland kommer ju de både och man får ngt av båda två.. Okej inget jag tänker ge mig in på att svamla om kvart över tolv.

Jag kom till jobbet och åt lite frites som vanligt en onsd. Sen tog jag min rast och åt mat och sen skulle jag sysselsätta mig med katalina och Pirly medan de andra fixade allt för eftermiddagen, för det var nämligen då som St. Nicholas skulle komma. Vi tog en liten promenad i huset och lämnade lite grejer och så.. Iaf så vid 14.30 satt alla barnen snällt (eller nått`) på stolar framför en dekor av en väderkvarn. och så kom han! Alla blev lite rädda, men det fanns ju både mammor och ledare som kunde hålla i handen. Själv höll jag i kameran, hade blivit utsedd till fotograf. (fördelen med att vara sådär lagom gammal..)

Barnen sjöng för honom, två sånger om väderkvarnar (För det var det temat Katalina hade valt för årets St.Nicholas, hos oss). Sedan var det dags för julklapparna. eller ja jag menar ehm presenterna. Barnen fick hämta sitt paket och så sattes de i knät på den gamle mannen och jag skulle ta ett foto. Det gick jättebra faktiskt. Den enda som grät var Samuel men det r ju inte så konstigt när man är ett år och aldrig har träffat en sån konstig man förut. hihi Vi andra fick också ta emot ett litet paket eller ja ett kuvert med biobiljetter i. :D Och det var den första, men antagligen sista gången som jag träffade St. Nicholas. Jag har inte varit snäll tidigare tydligen.. Rackarns! (undrar om jag kommer att få julklappar av tomten nu när jag redan fått ett paket/kuvert av St. Nicholas.. :-S Lite snäll har jag ju varit.. eller?)

Barnen lekte lite och sedan gick vi ned för att fika med alla andra. och det var kaos. Verkligen! Barn och föräldrar och personal överallt. Men det var kul ändå. Jag och Veronique och Joshua tog hand om Samuel, som storögd betraktade alla barn som var överallt, medan han år sin crêpe. Resten av kvällen tillbringades i biloulou och var lika kaos-artad som innan. Men men. Kul var det, och trött är jag. Och imorron är det kvällen igen, skön att få sova lite.

Tänkte tillägga att jag har sett alla avsnitt av julkalendern hittills, tom radioavsnitten har jag lyssnat på. Det känns bra. Jag är nöjd. Och Mamma tack för ljuset, det höjer min julkänsla.. (Nu måste jag bara göra lite glögg snart igen.. )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0