lördagsseg

Fy vad tråkiga ni är! Tidigare har jag fått pikar om att jag inte skriver så mkt men nu när jag tokpublicerat inlägg får jag inga kommentarer. Ni är dumma. Men jag fortsätter iaf att skriva eftersom jag inte har något roligare att göra. Hade iofs tänkt att kolla efter julklappar idag men jag vet inte om ni ska få något. :P

Var på en konsert igår. Det var en skola som anordnade till förmån för Notre Abri. Det var i en kyrka som värmdes upp via panna. Alias den var kall kall kall och i korridoren utanför, där det var kallare kallare kallare, serverades vins chauds och sandwishs med diverse pålägg, efteråt.  Själva konserten var rätt kass. Det var en gosskör (kan inte direkt påstå att jag tycker att det är särskilt bra med gosskörer, fast jag älskade Les Choristes (fransk film från 2004, Körgossarna på svenska) ) men ja ibland så lät det ju riktigt vackert och flera av dem kunde sjunga bra mkt högre än vad jag kan. Men ibland så.. ja. Och så var det en kvinna som sjöng ngt operaliknande, inte särskilt vackert kan jag inte påstå. och en liten blåsorkester med en trumpet som det lät alldeles för mkt om. Men på det hela så var det väl okej att vara där. Hela konserten avslutades med Stilla natt på tyska. Jag och Franzi kunde inte sluta skratta- så kass tyska var det. Haha

Hela kvällen kände vi oss fullständigt borttappade. Vi visste liksom ingenting vad som skulle hända om vi bara skulle lyssna eller jobba eller ja.. I vilket fall som helst så åt jag en massa sandwishs med lax (mmm) och så drack vi av det varma vinet. Och alla trodde att vi var berusade, vilket vi inte var. (Efter ett och ett halv glas? skulle inte tro det!) Men iaf så hjälpte vi till lite efteråt och städade. Jag förstår aldrig när folk driver med oss eller inte. Känns ju roligt. Ibland blir man bara så irriterad på folk, för det känns alltid som att de pratar om oss. Och skrattar åt oss. Kanske bara allmän paranoia men ändå.

...

Idag är det St. Nicholas. Jag vet att de firar det genom att kvällen innan tvätta sina skor och ställa dem utanför dörren, hos Franzi. Och sen på morgonen har st nicholas lämnat godis och sånt i skorna. Jag berättade det för Christine igår som berättade om en liknande belgisk tradition och så gav hon mig marsepan för att göra ett slags belgiskt godis. Som jag gjorde vid ett halv två tiden igår efter konserten och efter att Franzi gått och lagt sig. Sen la jag det i hennes skor tillsammans med lite svenskt godis som jag fått.. I förmiddags när jag gick upp fick jag en stor kram. hihi det är kul att göra ngt som ngn verkar uppskatta. Nu får vi se vad som händer resten av dagen. :D hihi

om ni nu ändå har läst allt detta så kan ni ju skriva ett par ord. :P

Kommentarer
Postat av: Ida

Okej, jag ska skriva lite ;) Gulligt det där med godiset.. men godis i skor? kan inte lukta så gott ;P

2008-12-06 @ 17:47:09
URL: http://loveismyreligion.webblogg.se/
Postat av: Angelica

Hej vännen! Det lät mysigt med härliga traditioner. Vi saknade dig igår på balen. Det var inte samma sak utan dig! Sen var det massor med små scouter, inga stora;) Men maten var god och det var trevligt.

kraaam

2008-12-07 @ 14:38:55
Postat av: Lovisa

Ja alltså jag la bara i godis som det redan va papper på, men jag vet inte hur det funkar i tyskland.. Kanske att det ligger i en lite plastpåse.. Eller ngt sånt.

åh balen! Det var tur att jag var sjuk och så igår annars hade jag nog funderat på det en massa och velat vara hos er. Ja, elica, vet du varför? Vi börjar bli gamla vi. suck!

2008-12-07 @ 23:20:25
URL: http://piplisa.blogg.se/
Postat av: C

Det är Maia Hirasawa som sjunger den! =)

Så bra, så bra

2008-12-08 @ 09:25:57
URL: http://cissiluren.blogg.se/
Postat av: Angelica

Jo, jätte gamla.. ;)

Du babe, hur länge kommer du vara i Sverige?? Vi kanske kan ordna så vi kan ses någon dag:)

2008-12-09 @ 22:14:03
Postat av: Matilda

Jag tycker de verkar ha en massa spännade traditioner där du är... Och nu kommer min rolighetsfaktor att stiga ;P Vi får se till att träffas när du är hemma så att vi kan göra tokiga och oväntade saker tillsammans ;) Och sedan kan folk titta konstigt på oss!

2008-12-10 @ 22:05:04
URL: http://pojus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0