Bara, nästan, en månad till JUL!

Som jag har tänkt, som jag har längtat men nu kom den äntligen, den första snön! I lördags när jag vaknade (mkt senare än jag hade tänkt) så tittade jag ut genom fönstret och flög upp ur sängen. Hoppade i ett par mjukisar, sprang och väckte Franzi lite snabbt sedan på med jacka hoppa i skorna (barfota) och ut genom fönstret tll Takterassen. Gjorde en mkt dålig snöboll och blev lite ledsen över att det faktiskt regnade lite.. Men lite snö fanns det och mer har det kommit!

I lördags kom den lite mer, fast det regnade en massa också, tyvärr. Men jag och Elli var på stan och kollade lite julklappar och letade efter ett par stövlar åt mig.. (hittade inget dock, varken det ena eller det andra..) Men iallafall så kom vi till torget där de hade rest julgranen och börjat med en stor julkrubba. vill verkligen veta hur det kommer att bli det sen. Där fanns det även en man som sålde våfflor och Glühwein, den tyska varianten av glögg. Så vi drack varsin kopp och medan vi gick där för att kolla på vad den lilla kissande pojken hade på sig idag började det att snöa igen, stora vackra vita flingor.  Det finns en staty som man ska röra vid på torget så får man lycka och välgång.. typ.. Så dit gick vi mest bara för att vi redan kände oss så lyckliga. :D Jag gick omkring med en tre-årings förundrade och fånlyckliga leende på läpparna.
På kvällen i lägenheten, gjorde jag glögg. Men det blev inte alls gott. Det luktade rätt och eftersmaken var rätt.. Men det var alldeles för surt.. Kanske ska man köpa ett sötare rödvin nästa gång... Idag har jag iallafall försökt med att lägga till lite socker, så får vi se om det blir godare.. Tror jag kockade bort lite alkohol också.

Idag har det toksnöat. Och Lovisa är lika glad som barnen medan de vuxna oroar sig över hur det kommer att funka med att köra hem.. Hihi. känner mig lite som ett litet barn.. Fast ändå inte.. Nu ska jag gå och dricka lite glögg tror jag och fortsätta lyssna på min julmusik... (Man får tjuvbörja lite!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0