Äntligen helg.

Okej jag vet att det är torsdagkväll nu när jag skriver detta men för oss är det faktiskt helg nu. Varannan vecka är vi lediga från 15.15 på torsdagen till 7.15 på måndagen. Härliga långhelg! Så idag har vi tagit oss tid och lagat lite mat.. Eller ja, jag har stekt raggmunk. Vi har inte direkt handlat den senaste tiden, så vi har knappt någon mat. Men massor med potatis och mjöl.. mm namnam... Vi provade förresten hallonöl nyligen. Det var verkligen inte gott. Smakade inget som öl alls, bara äcklig osöt cider. Då gillar jag körsbärsöl bättre... (Galet att jag ens skriver detta!)

Men vi får väl göra det imorron. Jag tror att vi ska gå på stan imorron. jag vill det iaf. För det finns tydligen ett cenrum här i Uccle, med en massa affärer och caféer. Så jag är jättesugen på att gå dit och kolla lite. (Jag skrev kolla inte shoppa.. men man kanske skulle kunna ha råd att köpa någon liten tröja eller så...) Men på kvällen ska vi iallafall till Charleroi. Jag , Franzi, Martin och Sabi kommer på fredagen och sen på lördag några av de andra. Jag vet inte riktigt vilka men det blir kul hoppas jag. :D Vi har verkligen träffat folk varje helg nu..  :) Och ändå känns det som att det är länge sen man sågs..

Andra språklektionen igår. Det var roligare än den första. Det kändes bättre, kanske för att man visste lite mer vad man kunde förvänta sig. Jag har nog bestämt att jag ska fortsätta, iallafall nu i höst. Om jag märker att jag verkligen inte gillar det så får jag väl strunta i att gå... Jag vet inet om någon från SPJ skulle kontrollera det, det är ju de som betalar. Hmm, undrar om jag inte skulle anmäla mig för ett år istället. Ifall att jag vill fortsätte i vår, kanske det är lika bra. Det blir ju mycket billigare. Fast å andra sidan tror jag ju inte att jag vill läsa mer efter jul.

Vi har hittat en dansskola här i närheten! Jag är jättepå att ta lektioner i afrikansk dans, Det vore så himla superkul! Jag har ju verkligen velat göra det jättelänge. :D Men Franzi verkar inte lika på just afrikansk dans, hon gillar inte att dansa med en massa okända människor... Vilket jag iofs inte heller gör men jag vill verkligen gå. Måste nog göra detta oavsett.

Jobbet är inte alls lika kul nu.. Luana som jag tyckte var så söt och relativt lätthanterlig förrut är en riktig liten snorunge ibland. Usch vad hon har varit grinig denna vecka. Elisabeth kan vara lättare, henne kan man distrahera rätt lätt, iaf ibland. Och juat nu har jag varit så trött. Jag tycker attd et är kul att jobba mornarna men jag blir ju så otroligt trött! Vid 9-10-tiden sover jag nästan.. När flickorna leker.  inte jättebra.
Annars är det nog mest att jag är trött som gör att jag inte orkar med dem nu. De kräver så mycket allihopa helatiden när man jobbar med dem, oavsett vilken unge det är. Jag tror fortfarande att det är rätt för mig att vara här men jag måste nog sova lite mer.. Bäst att börja på en gång!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Hej vännen. Det låter som att du har jätte kul. :) Du vänjer dig nog snart.. att vara med små barn är riktigt påfrestande ibland. :D Du får utveckla en superkraft.. som superwoman.. :P





kram kram

2008-09-19 @ 22:40:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0