Men det är iallfall sommar

Oj här har det hänt grejer. Ja eller inte här på bloggen men här i Belgien. Kortfattat;

Jag har varit på Zoo med Franzi och två barn. De två äldsta i våra grupper, Daniel och Katalina både 5år. Det var kul, häftigt och sjuuuukt jobbigt. Det var såklart en av de dagar här som det var som varmast i maj. Men själva att åka iväg med två barn var kul. Man känner sig väldigt ansvarsfull och ändå fri. Men hjälp vad slut jag var efteråt! oj oj oj. hihi Här är de små monstrena. De det tyckte var roligast var nog att åka tåg och spårvagn. Iallafall så var dte det Daniel tyckte mest om. Shit vad han pratade under resan. Om precis allt vad han såg. Jag menar allt, och hela tiden! Kat är lite coolare lite mer världsvan.. eller nåt.

Nu i veckan var vi på museum med samma barn också. Musée de la science naturelle. Naturvetenskapsmuseum alltså. Det fanns diverse djur och dinosaurier men vi hade inte så mkt tid och Daniel hade glömt att ta sin medicin mot hyperaktivitet,så ungen avr verkligen speedad! oj oj oj! Men det var rätt kul, även om inga bilder togs, hade inte direkt tid. ;) Och denna underbara tillställningn avslutades med en halvtimme i buss med de två. Och hjälp vad de lät. oavbrutet! I början tittade folk och skrattade åt/med dem men sen ganska snabbt blev de nog lite trötta på detta tjatande. Det var skönt att sluta efteråt iaf.
Och nu så jobbade jag i dag och imorron har vi kurs i tre dagar. På måndag kommer Sara och Ida och sen på fredag bär det av till Sverige. Hjälp vad jag längtar! Och jag har ledigt nu enda fram till 23juni! Det är sååå skööönt! Semester!


Sverige på Eu parlamentet.

Förresten var jag lite scoutig förra helgen. Vi åkte nämligen iväg för att vandra lite i naturen och tälta en natt. Men att tälta på allmänna platser typ varsomhelst i naturen är förbjudet i Belgien. Så vi bodde på en camping men på lördagen vandrade vi ca 6km och på söndagen ca 8km i strålande solsken. Det var grymt vackert och bara så underbart att få röra på sig på det sätten. Med en rygga och gå-skor. (kängorna är kvar i Sverige..) Plus att jag på fredagen var vid havet! jag älskar havet! Luften, sanden, lukten, vattnet! mmm Underbart!

Vad vill jag mer berätta... Jag har fått min första böter idag. :) 84 euros. För att jag plankade på spårvagnen. hihi Så kan det gå. Jag åker samma sträcka flera gånger i veckan (hem till Joshua) och det tar kanske en 10min. Och imorse tänkte jag att jag kanske ska ta och betala idag.. Men så gjorde jag inte dte. Och sen tänkte jag att jag skulle gå av en station innan mataffären, men så gjorde jag inte det. Och voila där jag gick av, kontrollerades alla. Och jag fick böter. Lite surt men det var inte så farligt ändå. Det är ju bara pengar.

Tack alla förresten för förslag på mat. Jag tänker bjuda på laxrulle, sillknäcke och äggknäcke med kaviar. Plus att jag har köpt nubbar. hahhaa Shit vad jag älskar IKEA alltså. Det spenderade nästan en timme i deras mataffär och 44euros. I Sverige hade jag fått betala hälften kanske. Men så är dte. Nu ska jag packa och sova och imorron sista kursen. Det är så stört att min tid här börjar ta slut. Om det inte var för att jag saknade Sverige och alla er där hemma så mkt så skulle jag låta bli att ta semester. Men nu kommer jag om en vecka! Och dte är jag glad över.



Peace be with you all. Bisous

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0