Nu äntligen.. 2

På lördagen, alltså dagen efter personalfesten, kom Sara Karls och hälsade på. Sara och jag har träffats en gång tidigare under avresekursen i Sverige. Hon är alltså precis som jag volontär, men i England. Men i den veckan (v. 8) så hade hon lov och fick typ inte bo kvar på hennes instutition. Därför fick jag ett mail för länge sen där hon frågade om hon kunde bo hos oss i en vecka. Javisst sa jag och Franzi och så blev det.

vilken vecka vi hade då. oj oj oj. Vi gjorde mycket skoj. Var vid Atomium vid 23-tiden på tisdagen och missade sista metron hem. vilket innebär att vi fick börja gå hem. Haha 45min gick vi mitt i natten, innan i hittade en taxi som var vänlig nog att köra oss hela vägen hem! Vi snackar verkligen andra änden av Bryssel här. ;)

Vi var i Brugge också på torsdagen. Det var också roligt. Det är en vacker stad, säkert ännu vackrare på sommaren.. Men det blev en hel del gående också. Lite extra blev det eftersom vi råkade gå åt fel håll när vi skulle ta oss tillbaka till tågstationen. Det var egentligen ingen större fara, det blev mycket lättare att hitta på det sättet och vi hade riktigt kul. Men ja det var lite spännande. ;)

På lördagen var det Saras födelsedag. Och lilla hjärtat hade fått önska vad hon ville göra. Så vi var på ett museum typ, som heter Planete Chocolat. (choklad planeten, helt enkelt) Där var det en guide som berättade om hur man gör choklad och praliner och ursprunget och hela fadiruttan. Sedan fick vi provsmaka lite varmchoklad och två praliner. :D mmm
Planen för kvällen var sedan att vi skulle kolla på melodifestivalen framför datorn medan vi åt en god middag och sen ut och dansa. En tysk som jag egentligen inte känner så särskilt bra men som jag har träffat två ggr, Sören skulle ut och dansa med några kompisar och skrev och frågade om vi skulle med. vilket vi skulle! Vi stämde träff med honom och Evelina en tjej som jag träffat i SKUT. Men vår middag var försenad och knappt något hade vi hunnit dricka men det var iofs ingen fara. Vi gick iaf till en pub tillsammans drack lite persikoöl och sedan bar det av till Le You. Där vi, så fort vi hade svarat Sverige på frågan varifrån vi kom, blev insläppta på stört. Jag diggar Sverige skarpt.
Le You stängde klockan 6 men vi 4.30 började vi få nog och vid 5-tiden gick vi. För att ta första spårvagnen hem. 5.30 och vi var hemma vid 6. Sedan sov jag och Sara till 11-13tiden (man kan ju inte komma ihåg alla smådetaljer). Och sedan tog hon tågen tillbaka hem till England.

Det kändes lite tråkigt. Det är konstigt att man kommer nära någon på bara en vecka. Men jag menar shit vad vi pratade. ;) För mig var det en vecka med konstant språkförvirring. Svenska när jag och sara var själva, engelska när franzi var med, annars franska om ngnannan t.ex. Joshua var där och så mixade vi hela hela tiden. Jag kände mig skapligt confused. Men det var roligt! Tack Sara för att du kom och lyste upp vår trista vardag med all din energi!
                                                            Il ne pleut pas aujourd'hui!  Eller vad säger du? ;-)


Kommentarer
Postat av: Matilda

Skriv så långt och mycket du vill! Jag vill veta allt ;) Det låter som en riktigt bra vecka! Och snart kommer jag och dricker persikoöl som inte är svindyr också ;P

2009-03-02 @ 18:41:17
URL: http://pojus.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Haha ja men då blir allt i ett inlägg nästa gång då. ;) hihi Ja det kommer bli grymt kul Matilda! Ser sååååå fram emot att dricka öl med er. I Min underbara stad!

2009-03-02 @ 19:58:44
URL: http://piplisa.blogg.se/
Postat av: Sara Karls

hej lovisa!

lästa din blogg och fick en sån där flashback över allt vi gjord! har fortafarande den där chokladsamken i munnen! Så många roliga kort! Skriv lite till mailen min och berätta hur du har det och vad som händer i ditt liv! *nyfiken

//Sara

2009-04-08 @ 18:42:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0