Nu äntligen...3

Bara några dagar efter att Sara had åkt så kom nästa lass gäster. Hannapanna och mangebange (alltså systeryster med make) kom i bil på onsdagen. (Eh i onsdags..en vecka sen.) Tror visserligen att de startade resan redan på måndagen men det tar ju sin lilla tid.
Eftersom jag jobbade på morgonen både onsdag och torsdag började vi lite lugnt men på torsdeftermiddag/kväll var vi i stan och hann med både pommes och öl. Det bästa Belgien har att bjuda på..

  Ser ju ut som saft ju, men icke icke.

Fredagen tillbringades i Gent, en trevlig och vacker stad i Flandern. Vi tog en 2timmars sightseeing tur, då man fick en karta och lite fakta om ett 20-tal platser och sen var det bara att knalla. Det var väldigt trevligt och avslappnad liksom. För när man tröttna kunde man ju bara ta en paus eller kolla in en marknad eller äta soppa. Det gjorde vi också. :D Lite Gent-bilder:



Efter vi hade tröttnad på att gå och på att fika så åkte vi lite bil.. Eller lite mer. För att ta oss tillbaka till Bryssel så åkte vi en massa småvägar på landsbygden. Och sedan till supermarknad. Där vi handlade ett basförråd. Det var ju smidigt när det fanns en bil. Så en 12liter mjölk och minst lika mkt juice och 8kg pasta och lite öl och... 99euro handlade jag och Franzi för. :D Den kvällen bjöds det på lax. Och så slutade allt med att jag och Hanna flummade i soffan medan Franzi övade på svenska. (Hon läste ett ord ur ordlistan så skulle vi förstå det. Hon får faktiskt bättre och bättre uttal!)
 Fan, vad vackra vi är alltså! hahahaha


Lördagen åkte vi in till centrum för att gå på maknad och för att köpa praliner. Det var inget särskilt intressant på marknaderna men vi hittade en antikaffär. Som var löjligt stor och hade fånigt mkt saker. Vad sägs om en massa fina skyltar, en glassvagn, bord, stolar, vaggor, you name it. Mange var nöjt tillslut iaf, med sitt fynd, som han fick släpa på. Foto togs precis vid en fin volvo. Härlig avslutning.


Efter att ha inhandlat lite praliner till Hanna så packa de ihop sig och åkte hem till Kolmården, via Lübeck. Man kan ju fråga sig varför just där.. ;) Haha Det var iaf kul att de var häe ett tag! Nu längtar jag massor till nästa grupp som kommer. påsklovet mina älsklingar så kommer ni hit!! Det är bäst att jag försöker njuta av att vara lite ensam nu då. Fast nåväl, ensam är jag ju inte direkt.. :D

Kommentarer
Postat av: Ida

Haha, jag behöver väl knappast påpeka hur lika du och Hanna är :P

2009-03-05 @ 16:36:04
URL: http://loveismyreligion.webblogg.se/
Postat av: Matilda

Lovisa, jag vill också gå på en marknad när vi kommer till dig :) Japp, det är bäst att du njuter nu ett tag för snart kommer vi och våldgästar dig ;) Ska bli så grymt kul!

2009-03-05 @ 20:03:21
URL: http://pojus.blogg.se/
Postat av: Hanna

Skulle vi vara lika??? Ehm nu har du väl sett i syne Ida! Så här ser man skillnad på oss: Jag är den snygga och Lovisa den f*** (jag menar förstås Lovisa är den med ett "intressant" ansikte).

Kul var det iaf att se hur du bor. Och dieten var det ju inget fel på - våfflor, pommes frites, choklad, öl - vad mer kan man begära? (grönsaker??)

2009-03-06 @ 09:06:31
Postat av: Lovisa

Få se nu f-fyra bokstäver... Så Hanna är den snygga (som döljer dubbelhakorna med sin sjal) och lovisa den fina! voila.

Vadå? ifrågasätter du den belgiska matkulturen? Och vi åt faktiskt grönsaker också, det bara märktes inte..

jodå Matilda, jag försöker njuta allt vad jag kan över att vara helt ensam här? Inte en kotte träffar jag nu i några veckor för att uppskatta att ni kommer.. För det lär jag ju inte göra ändå? marknad? eh.. check. öl? check! kul? Vi kommer att få så grymt kul!!

2009-03-06 @ 13:16:25
URL: http://piplisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0