Dåligt slut på bra början på helg!

Efter att ha sovit en 6 timmar så gjorde jag mig iordning och stack till Elli i Lobbes i lördags. Det var jättekul att ses igen. Vi lagade mat och sen på kvällen gick vi till grannbyn Thuin. Där det var ngt som hette Saint Roch, en slags stadsfest. Det fanns karuseller, sockervadd (ja, naturligtvis åt jag), lottförsäljning, matförsäljning och ölförsäljning. Det hela var någon hyllning till militären så det hela började med ett fackeltåg. Och glöm allt vad scouternasfackeltåg på valborg i katrineholm heter detta var helt motsatsen. Det var folk överallt, de var fulla eller iaf berusade och ja.. det var helt galet. Det var flera "musikkårer" som spelade, trummor och flöjt mest. jättehärlig musik och stämmning ändå. hahaha
Sen så hittad evi lite vänner till Elli, vi blev bjudna på öl, vi köpte öl vi gick och kissade i skogen. Det roliga var att vi var rätt fulla. Jag tänker inte påstå att jag inte var full, det var jag men så jäkla full var jag nog inte. Men Elli hon hade aldrig varit så full förrut. hhahaha vilket bra inflytande jag har på folk.. Vi hittade ett ställe där man kunde dansa så det gjorde vi. och sen så gick vi hem. mitt i natten. hmm mitt i morgonen. Gick i sängs kl 5. Och sov till 10-11 ngngång, då barnen på barnhemmet var i full gång. Det var en trevlig kväll.

Men nu på morgonen när jag vaknade kände jag att det kliade överallt och jaha Lovisa har fått nässelutslag. Över hela jäkla kroppen. Det är ju inte första gången men skickade ändå sms till mamma som ringde och sa att jag borde gå till sjukhuset, Eftersom även mina läppar svullnade upp. Så lite lätt orolig tog vi buss och tåg till Bryssel och var där vid 14.30 men vid den tiden var läpparna inte längre svullna och många av utslagen hade försvunnit. Så vid 16 var jag i lägenheten och ja det var ingen fara hade nästan inga kvar så jag givk och la mig ett tag med min dator. Men lite senare hade de kommit tillbaka ngt så oerhört att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Det kliade så att jag inte kunde sitta still. Nadine (sjuksköterskan som bor på övervåningen) var inte hemma så jag duschade kallt för att dte skulle sluta klia. Vilket hjälpte men utslagen var så brännheta att fastän jag duschat svinkallt gick jag omkring i trosor och t-shirt och svettades ihjäl. Nadine kom förbi såg lite utslag och gick och hämtade sin dotters allergimedicin. Som hon sa skulle hjälpa. Jag frös som en tok och satt resten av kvällen i soffan med två filtar.

På morgonen i måndags när jag vaknade första gången märkte jag att mina ena hand var lite konstig, den kändes lite svullen. Men jag somnade om och vaknade lite senare och då var båda mina händer svullna. Så jag sms:a Franzi som hämtade Nadine från ett möte och kom hit. Hon tittade på mina händer och ringde en läkare. Han kom hit lite senare pratade lite, tyckte att det var lite konstigt att det var händerna och knäna som svullnat upp och gjorde ont men att dte antagligen var nässelutslagen (eller det frigjorda histaminet i kroppen som orsakar nässelutslag) som var orsaken till det med. Så han skrev ut kortison och en starkare allergimedicin med antihistaminer. Och idag är händerna nästan inte alls svullna, men jag har inte jobbat iaf. :D Men får ta vara på sjukdomsdagar när man inte ens får betalt. :D Men imorron om det slutar klia, tänker jag jobba. Jag jobbar ju bara 5 timmar imorron så.
Så så kul har jag det just nu. Försöker att inte frysa elelr svettas ihjäl och klia sönder hela mig. Grattis.

Kommentarer
Postat av: Ida

Usch, krya på dig!

2009-05-19 @ 20:29:23
URL: http://loveismyreligion.webblogg.se/
Postat av: Myaraq

Isa, darling du är ju alltid Isa!! <3

O jag är din Ia!

2009-05-20 @ 08:57:26
URL: http://myaraq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0